امروز : 26 تیر 1403
بیمارستان متینی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/05/12 - 10:56
  • 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zt2h

ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر روزهای تابستانی بیشتر از عینک آفتابی استفاده شود

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر روزهای تابستانی بیشتر از عینک آفتابی استفاده شود....




عضو هیأتعلمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر روزهای تابستانی بیشتر از عینک آفتابی استفاده شود.



دکتر مهدی شاعری در گفتگو با خبرنگار وب دا افزود: در نواحی استوایی و در فصل تابستان میزان تابش اشعه ماورای بنفش آفتاب  (UV)به بدن ما بیشتر می‌شود و در طول روز و در ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر بیشترین میزان تأثیرگذاری را دارد.



وی تصریح کرد: حتی در روزهای ابری و در فصل زمستان و روزهای برفی نیز برای محافظت از چشم ها استفاده از عینک مناسب آفتابی توصیه می‌شود.



 وی ادامه داد: برای پیشگیری از انواع مختلف سرطان پوست از کلاه‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده شود.



وی با اشاره به استفاده از عینک‌هایی که دارای شیشه‌های فتوکرومیک که در نور اشعه ماورای بنفش تیره می‌شوند و درصد بالایی از اشعه را جذب می‌کنند، تأکید کرد: عینک‌های دارای عدسی پلاستیکی بهتر از عینک‌های دارای عدسی شیشه‌ای هستند.



متخصص و جراح چشم دانشگاه اظهار داشت: جذب اشعه ماورای بنفش در عینک‌ها باید 100 درصد باشد ولی عینک‌هایی با جذب 90 درصد اشعه نیز قابل قبول می‌باشند.



 دکتر شاعری با اشاره به اینکه باید رنگ شیشه‌های عینک کاملاً یکنواخت بوده و فاقد شکستگی یا خش در مرکز بینایی باشد، گفت: برای رنگ عینک‌ها، دودی توصیه می‌شود چون از شدت اشعه  UVمی‌کاهد و در عین حال رنگ طبیعی اشیاء را تغییر نمی‌دهد.



وی افزود: جهت اطمینان از سلامت بینایی و چشم‌ها به صورت دوره‌ای به چشم پزشک مراجعه شود.



وی ضمن توصیه در استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب جهت کودکان و نوجوانان اذعان داشت: حتی‌المقدور از عینک‌هایی با قاب بزرگتر استفاده شود تا اطراف چشم کاملاً محافظت شود.



 وی تأکید کرد: عینک‌های آفتابی گران قیمت لزوماً استاندارد نیستند و با قیمت‌های مناسب نیز می‌توان عینک آفتابی استاندارد تهیه کرد.




  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 36679
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم