امروز : 27 تیر 1403
بیمارستان متینی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1390/09/19 - 12:57
  • 514
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZU1h

کیفیت بالای عمل لیزیک در مرکز لیزیک بیمارستان متینی

در طول 2 سال فعالیت مرکز لیزیک بیمارستان متینی تا کنون 2980 عمل لیزیک انجام شده است. رئیس مرکز لیزیک بیمارستان با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه تا کنون هیچ مورد عفونت بعد از عمل در این مرکز گزارش نشده است دستگاه موجود در این مرکز را یکی از بهترین دستگاههای لیزیک در حال حاضر دنیا دانست.




در طول 2 سال فعالیت مرکز لیزیک بیمارستان متینی تا کنون 2980 عمل لیزیک انجام شده است. رئیس مرکز لیزیک بیمارستان با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه تا کنون هیچ مورد عفونت بعد از عمل در این مرکز گزارش نشده است دستگاه موجود  در این مرکز را یکی از بهترین دستگاههای لیزیک در حال حاضر دنیا دانست و افزود:مرکز لیزیک بیمارستان متینی برای اولین بار و به عنوان تنها مرکز جراحی عیوب انکساری (نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم) در منطقه، راه اندازی شده و با وجود چشم‌پزشکان حاذق بیمارستان متینی دیگر نیازی به ارجاع بیماران به شهرهای مجاور و تحمیل هزینه های سنگین و خطرات رفت و آمد برای آنان نمی‌باشد.



 آقای دکتر فرجی‌پور با اشاره به سؤالات متعدد بیماران در خصوص اینکه چه افرادی می‌توانند عمل لیزیک را انجام دهند اظهار داشت: افرادی که حداقل 19 سال کامل داشته باشند و یک سال شماره چشم آنها ثابت مانده باشد و دید آنها با عینک کامل باشد و بیماری چشمی یا جسمانی که نتایج عمل را محدود نماید نداشته باشند و تصویربرداری از قرنیه آنها معیارهای لازم برای عمل جراحی را داشته باشد می‌توانند عمل لیزیک انجام دهند.



ایشان احتمال بازگشت شماره چشم پس از عمل را منوط به عوامل متعددی از جمله مدت ثابت ماندن شماره چشم قبل از عمل، سن بیمار و میزان عیب انکساری اصلاح شده و میزان آستیگماتیسم قبل از عمل دانست و در مورد تکنیک عمل جراحی اضافه کرد ابتدا پس از ریختن قطره بی حسی در چشم و ضدعفونی کردن اطراف چشم بوسیله بتادین، بیمار روی تخت عمل قرار گرفته و بعد از انجام مقدمات لازم و شستشوی چشم، لایه سطحی قرنیه با الکل مخصوص برداشته شده و اشعه لیزر که مقدار آن توسط کامپیوتر محاسبه شده تابانده می‌شود و در انتهای عمل از لنز تماسی نرم برای پانسمان چشم استفاده می‌شود.



آقای دکتر فرجی‌پور استفاده از قطره آنتی‌بیوتیک برای یک هفته و قطره کورتیکواستروئید برای چند هفته پس از عمل و رعایت نکاتی همچون عدم شستن صورت و استحمام (برخورد آب به چشم) در 3 تا 4 روز پس از عمل و عدم استفاده از مواد آرایشی حداقل دو هفته پس از عمل را ضروری دانست.



ایشان در پایان با ارج نهادن تلاش پزشکان و کارکنان مرکز لیزیک و قدردانی از زحمات بی‌شائبه آنان، تجربه بالا و پشتکار پزشکان و کارکنان این مرکز را عامل مهمی در ارائه خدمات بهتر به بیماران برشمرد.





اطلاعات بیشتر در مورد مرکز لیزیک بیمارستان متینی کاشان




  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 36646
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم