امروز : 26 تیر 1403
بیمارستان متینی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/04/10 - 08:21
  • 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZNyh

نصب و راه اندازی جدیدترین دستگاه اگزایمرلیزر در بیمارستان


به گزارش روابط عمومی ، جدیدترین دستگاه اگزایمرلیزر در بیمارستان متینی کاشان روز پنج شنبه مورخ 97/4/7  با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و ریاست بیمارستان متینی و جمعی از پزشکان نصب و راه اندازی شد. رئیس دانشگاه در مراسم افتتاح دستگاه اکسایمرلیزر اظهار داشت: این دستگاه با هزینه ای حدود دو میلیارد تومان به همت مسئولین دانشگاه و پیگیری اعضای گروه چشم پزشکی خریداری شد.



دکتر ابراهیم کوچکی، با اشاره به قابلیت اصلاح تمامی عیوب انکساری (جـراحـی قـرنیـه و درمان پیرچشمی، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم)، گفت: به کارگیری لیزر "اگزایمر" باعث می شود که تمام مراحل لیزیک توسط لیزر انجام شود و در انجام عمل از هیچگونه تیغ جراحی یا وسیله مکانیکی استفاده نشود.



رئیس بیمارستان متینی کاشان نیز در این مراسم، با اشاره به راه اندازی دستگاه قبلی لیزیک از سال 88 تاکنون، گفت: 17588 بیماری چشمی با این دستگاه مورد معالجه قرار گرفته است.



دکتر آقادوست، افزایش سرعت پرتاب اشعه سه برابر روش قبلی، کاهش طول مدت عمل جراحی یک سوم دستگاه قبلی، کاهش میزان درد بیمار پس از عمل جراحی، مجهز بودن به سیستم وکیوم بخارات ناشی از ابلیشن بافت قرنیه، وجود سیستم های کنترلی (Eyetracker) بسیار سریع و دقیق، کاهش میزان مصرف گاز دستگاه حدود یک چهارم قبل و ... را نیز از قابلیت های دستگاه جدید برشمرد.



دکتر محمد زارع جوشقانی فوق تخصص قرینه و مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست، ضمن تشکر از دست اندرکاران این مراسم، به سایقه تاریخی کاشان و وجود علماء و شعراء بزرگ در این منطقه اشاره نمودند.



 








  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 36811
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم